Oslo, 8.2.2024

Innkalling til årsmøte

Medlemmene i Den greske orthodokse menighet «Evangelismos tis Theotokou» innkalles til årsmøtet som vil finne sted lørdag 2. mars 2024 kl. 13.00 i kirkerommet (Thor Olsens gate 9, 0177 Oslo) med a) fysisk tilstedeværelse av våre medlemmer i Oslo og b) med digital deltakelse av våre medlemmer bosatt i resten av Norge.

1.     Godkjenning av dagsorden og valg av 2 årsmøteledere og årsmøtesekretær.

2.     Årsberetning: a) Beretning om kirkens aktiviteter ved Menighetspresten, b) Forstanders beretning, c) Menighetsrådsberetning. Godkjenning ved årsmøtet.

3.     Regnskap og fastsettelse av kontingent. Godkjenning ved årsmøtet.

4.     Rapport av kontrollkomiteen for 2023.

5.     Rapport av statsautorisert revisor for 2023.

6.     Planlegging for aktiviteter i 2024 og budsjett for 2024.

7.     Valg av ny kontrollkomite for det økonomiske året 2024.

8.     Valg av menighetsrådmedlemmer basert på de gjeldende vedtekter.

Forutsetninger for valg av nye menighetsrådsmedlemmer ifølge §§ 8 og 10 av gjeldende vedtekter:

«Et medlem må være over 18 år for å ha stemmerett og for å kunne stille til valg, og må ha betalt årskontingenten som har blitt fastsatt av årsmøtet. (§ 8)». «Som menighetsrådsmedlemmer ved Metropolittkirken velges personer som utmerker seg for sin fromhet, moral, kjærlighet og hengivenhet til kirken. Valget av nye menighetsrådsmedlemmer gjøres av årsmøtet, som velger blant en liste av kandidater, som på forhånd har blitt godkjent av H.E. Metropolitt av Sverige og hele Skandinavia. Kandidatene melder om sitt kandidatur for å stille til valg som menighetsrådsmedlem til menighetsrådsleder, senest femten (15) dager før årsmøtet. (§ 10)»

Innen tirsdag, 16. februar 2024 må de som ønsker å stille til valg ha sendt sitt kandidatur til e-postadressen til lederen i menighetsrådet: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. slik at listen kan sendes i tide til H.E. Metropolitt av Sverige og hele Skandinavia og slik at stemmesedlene til årsmøtet blir klargjort.

Vennligst, betal årskontingenten senest torsdag 29. februar 2024.

Våre medlemmer bosatt utenfor Oslo – og kun de – vil få mulighet til å delta på årsmøtet digitalt. For å delta kreves påmelding senest torsdag, 29. februar 2024. Man kan melde seg på ved å sende en e-post til følgende e-postadresse: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Skriv følgende i emnefeltet: Deltakelse på årsmøtet (digitalt). Tilgangsinstruksjoner samt den relevante lenken vil bli sendt til de registrerte 24 timer før starten av årsmøtet, det vil si fredag, 1. mars 2024.

Ifølge § 10 regnes årsmøtet som beslutningsdyktig når 51 % av medlemmene som har betalt kontingent, er til stede. Det vil være mulig å betale kontingent frem til torsdag 29. februar 2024.

I tilfelle årsmøtet ikke er beslutningsdyktig, vil det bli innkalt på samme sted og med samme saksliste én time senere samme dag og da vil det være beslutningsdyktig uansett antall fremmøtte.

Med hjertelig hilsen

Arkimandritt Alexandros Loukatos, menighetsrådsleder & medlemmene i menighetsråde

FaLang translation system by Faboba